comment
Artykuł
Data publikacji: 2018-07-01
Bezpieczna praca w biurze. Ochrona przeciwpożarowa
Sylwia Oziębło
Oprócz nieostrożności i lekkomyślności ludzkiej duże zagrożenie pożarowe w pomieszczeniach biurowych mogą stworzyć znajdujące się w nich urządzenia elektryczne, a zwłaszcza ich nieprawidłowa eksploatacja lub zły stan techniczny. Należy zwrócić uwagę, aby zawsze były one używane zgodnie z instrukcją producenta, wskazane jest również ich wyłączanie podczas dłuższej nieobecności w pomieszczeniu. Zalecenie to nie dotyczy urządzeń przeznaczonych do pracy ciągłej, takich jak: zamontowane na stałe urządzenia ogrzewcze lub klimatyzacyjne, serwery sieciowe, centralki telefoniczne, faksy itp.
Podczas eksploatacji czajników elektrycznych, należy zwracać uwagę, czy znajduje się w nich woda, gdyż w przeciwnym wypadku urządzenie może nie wyłączyć się automatycznie stając się źródłem pożaru. Inne przenośne urządzenia elektryczne, a w szczególności te, których zadaniem jest wytwarzanie ciepła, należy wychodząc z pomieszczenia wyłączać z sieci elektrycznej.
WAŻNE! Jeżeli występują jakiekolwiek nieprawidłowości w pracy tych urządzeń jak: iskrzenie, wydobywający się dym lub zapach spalenizny, nieprawidłowa praca zasilaczy urządzeń (np. samoistne wyłączanie się), czy powodowanie zwarcia przez te urządzenia, należy niezwłocznie przerwać korzystanie z tych urządzeń, odłączyć je od sieci zasilającej i zgłosić do naprawy. Jeżeli mimo wyłączenia urządzenia z sieci w dalszym ciągu wydobywa się z niego dym lub pojawią się płomienie, należy podjąć próbę jego ugaszenia za pomocą dostępnego sprzętu gaśniczego (gaśnicy).
Pozostało 85% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu