Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-06-27

Niekonstytucyjne „zamrożenie” płac w samorządach

Zakaz podwyższania w jednostkach samorządowych płac, obowiązujący w 2002 roku, jest sprzeczny z konstytucją - orzekł Trybunał Konstytucyjny w wyroku wydanym 4 maja 2004 r. To kolejny wyrok, w którym TK wskazał poważne wady obowiązujących przepisów.

Michał Culepa
Generalny zakaz podwyższania w 2002 r. wynagrodzeń w samorządowych jednostkach budżetowych, samorządowych zakładach budżetowych oraz gospodarstwach pomocniczych samorządowych jednostek budżetowych został wprowadzony ustawą z 21 grudnia 2001 r. o zmianie ustawy o kształtowaniu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej oraz o zmianie niektórych ustaw (DzU nr 154, poz. 1799). Płace miały pozostać na niezmienionym poziomie, ustalonym w uchwałach budżetowych jednostek samorządu terytorialnego na 2002 r. Zmiana tej ustawy była motywowana wówczas pogarszającą się sytuacją budżetową państwa i zbliżeniem się deficytu finansów publicznych (zarówno państwowych, jak i samorządowych) do konstytucyjnej granicy 3/5 PKB, wskazanej w art. 216 ust. 5 ustawy zasadniczej.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00