comment
Artykuł
Data publikacji: 2003-12-04
Jak legalnie ograniczyć koszty pracy?
Od kilku miesięcy możliwe jest zawieszanie stosowania przepisów prawa pracy. Nie można tak postępować jedynie z przepisami ustaw i rozporządzeń. Zawieszenie to musi być dokonane zgodnie z określoną procedurą i może być zastosowane najwyżej na okres 3 lat.
BEATA KUŹNIAREK
e-mail: autorzy.spp@infor.pl
Pracodawca znajdujący się w trudnej sytuacji finansowej może zawrzeć dwa rodzaje porozumień, które pozwolą mu zmniejszyć koszty pracownicze i prawdopodobnie w konsekwencji wyjść z impasu: w przedmiocie zawieszenia stosowania przepisów wewnątrzzakładowych albo w przedmiocie stosowania mniej korzystnych warunków zatrudnienia, niż określone w umowie o pracę.
Uregulowania te pozwolą na ominięcie procedury wręczania wypowiedzenia zmieniającego każdemu pracownikowi. Drugie porozumienie mogą jednak zawierać tylko ci pracodawcy, którzy popadli w kłopoty finansowe, a ponadto spełniają dodatkowe warunki.
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right