Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2018-06-28

Warto zatrudnić absolwenta

Pracodawca zatrudniający absolwenta może liczyć na wiele ulg i ułatwień. Ich celem jest zachęcenie przedsiębiorców do tworzenia nowych miejsc pracy dla młodych ludzi - nawet bez poważniejszego doświadczenia zawodowego.

Jedną z najważniejszych ulg finansowych dla zatrudniającego absolwenta może być uzyskanie zwrotu części składek na ubezpieczenie rentowe (w części należnej od płatnika składek) oraz na ubezpieczenie wypadkowe w wysokości nie wyższej niż należna od najniższego wynagrodzenia. Zwrotu składek dokonuje starosta właściwy dla miejsca zamieszkania absolwenta, w okresach półrocznych, w terminie 30 dni od złożenia udokumentowanego wniosku pracodawcy.
WAŻNE! Formularz wniosku znaleźć można w załączniku do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 29 marca 2002 r. w sprawie trybu i szczegółowych zasad zwrotu składek na ubezpieczenie rentowe i wypadkowe z tytułu zatrudnienia absolwenta (Dz.U. Nr 44, poz. 413).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00