comment
Artykuł
Data publikacji: 2018-07-01
Internet jako narzędzie rekrutacji
W dzisiejszych realiach biznesu szybkość obiegu informacji oraz podejmowanych działań ma kluczowe znaczenie dla przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, należy więc robić wszystko, aby nie tracić czasu na zbędne opóźnienia i przedłużające się procedury.
Jak wiadomo, procedura rekrutacji nowego pracownika nie należy do najkrótszych - można jednak spróbować znacznie skrócić czas mijający od podjęcia decyzji o zatrudnieniu nowego człowieka do przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych.
Z pomocą przychodzi nam Internet - a w zasadzie serwisy ogłoszeń w nim dostępne, oraz firmy zajmujące się poszukiwaniem pracowników na określone stanowiska.
Poszukiwanie pracowników
Ogólny podział usług wspomagających rekrutację przebiega wokół osi finansowej - oferowana pomoc dzieli się bowiem na płatną i bezpłatną.
z reguły jest umieszczenie swojego ogłoszenia „dam pracę” w odpowiednim miejscu w Internecie, bezobsługowe dla operatora usługi. Skorzystanie z takiej usługi daje nam możliwość dotarcia do osób przeglądających dane strony w najbliższym czasie. Doświadczenie pokazuje, iż przy poszukiwaniu pracowników szeregowych o niskim i średnim poziomie specjalizacji jest to metoda wystarczająca - przy odpowiednim wybraniu miejsca nadania ogłoszenia oraz zredagowaniu oferty przychodzi do nas w ciągu kilku dni od ukazania się ogłoszenia od kilku do kilkudziesięciu ofert pracowników. Dalej - pozostaje nam odrzucić oferty nie spełniające wymagań, które stawiamy. Często bowiem kandydaci nie zadają sobie trudu przeczytania uważnie treści oferty, lecz wysyłają swoją przygotowaną na inną okazję aplikację do wszystkich firm, które wydają się być zainteresowane zatrudnieniem osoby z ich kwalifikacjami.
Pozostało 80% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right