comment
Artykuł
Data publikacji: 2002-04-18
Koordynator bhp
Od 3 czerwca 1996 r. istnieje obowiązek wyznaczenia koordynatora bhp. Dotyczy to sytuacji, gdy w jednym miejscu pracują osoby zatrudnione przez różnych pracodawców. Nie dotyczy natomiast pracy wykonywanej przez osobę fizyczną prowadzącą działalność na własny rachunek bez zatrudniania pracowników.
mgr inż. Alojzy Czech
biegły sądowy przy Sądzie Okręgowym w Warszawie
Obowiązek ten wynika z art. 208 znowelizowanego Kodeksu Pracy, niezależnie od tworzenia służby bezpieczeństwa i higieny pracy, zgodnie z art. 23711 k.p.
Realizacja obowiązku wyznaczenia koordynatora przez pracodawcę napotyka na poważne problemy organizacyjne, ponieważ:
• zapis w art. 208 k.p. nie daje odpowiedzi, który pracodawca powinien wyznaczyć koordynatora,
• nie jest to pracownik służby bhp, bo obowiązki i zadania służby bhp zostały dokładnie ustalone w § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. Nr 109, poz. 704),
• nie jest to dodatkowy etat do pełnienia obowiązków koordynatora w zakresie bhp, zadanie koordynatora realizuje pracownik obok innych obowiązków,
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu