Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2018-06-29

Kontrola stanowisk pracy i nauki w szkole (cz. II)

Przystępując do prowadzenia zajęć w szkole zarówno dyrektor, jak i nauczyciel powinni zwrócić uwagę na pewne aspekty szeroko rozumianego bezpieczeństwa pracy.

Krzysztof Michalski
specjalista ds. bhp
W pierwszej części autor przybliżył podstawowe obowiązki dyrektora w zakresie bhp oraz omówił podstawowe etapy kontroli.
Następnym zagadnieniem z zakresu kontroli stanowisk pracy i nauki w szkole jest sprawdzenie warunków bezpieczeństwa i higieny pracy zarówno podczas praktycznej nauki zawodu, jak i w trakcie pracy umysłowej. Zapewnienie uczniom i nauczycielom odpowiednich warunków pracy jest niezbędnym elementem efektywnego procesu uczenia i nauczania. Dokonując kontroli należy w szczególności uwzględnić podane niżej zagadnienia kontrolne.
1. Zagrożenia w trakcie praktycznej nauki zawodu
1.1. Czy maszyny i urządzenia techniczne na stanowiskach praktycznej nauki zawodu wyposażone są w zabezpieczenia chroniące przed urazami, działaniem substancji szkodliwych dla zdrowia, porażeniem prądem elektrycznym, hałasem i wibracjami?
1.2. Czy w pomieszczeniach, w których odbywa się praktyczna nauka zawodu i występują czynniki szkodliwe, zostały przeprowadzone badania środowiska pracy?
1.3. Czy uczniowie pracują w odpowiednim ubraniu i obuwiu roboczym i czy zostali wyposażeni w niezbędne na stanowisku środki ochrony indywidualnej?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00