Porada
Jak naliczać i ujmować w ewidencji rezerwy na świadczenia emerytalne
Zgodnie z polityką grupy kapitałowej, do której należy nasza spółka, pracownicy mają prawo do świadczenia emerytalnego wypłacanego po ukończeniu 60 roku życia. W Polsce do tej pory z powodu braku odpowiednich przepisów nie tworzono odpisu na to przyszłe świadczenie. W 2004 r. zarząd spółki podjął decyzję o przystąpieniu do programu emerytalnego poprzez wpłaty do firmy ubezpieczeniowej, która będzie wypłacała świadczenia emerytalne. Zgodnie z polityką grupy świadczenie zależy od liczby lat przepracowanych w firmie, w związku z tym pierwsza rata wpłacona do firmy ubezpieczeniowej pokryje wartość odpisów za lata poprzednie, dla każdego pracownika od momentu zatrudnienia. Ponieważ nagromadzony przez pracowników kapitał jest dosyć dużym obciążeniem dla naszej spółki, wpłata pierwszej raty do firmy ubezpieczeniowej będzie następowała partiami, w zależności od wolnych środków w firmie. W 2004 r. nie została utworzona rezerwa na świadczenia pracownicze. Jak należało zaewidencjonować w księgach te zdarzenia i prawidłowo wykazać w sprawozdaniu za 2004 r.?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right