comment
Artykuł
Data publikacji: 2018-07-02
Jak rozwijać działalność i zdobywać klientów w biurze rachunkowym
Zarządzanie biurem rachunkowym: Na osiągnięcie sukcesu w prowadzeniu biura rachunkowego składają się m.in. następujące elementy: kompetencje merytoryczne właściciela, dobra organizacja pracy, wyposażenie biura, umiejętność pozyskiwania klientów, dobór odpowiednich pracowników. Klienci stanowią najważniejszą wartość każdej firmy. Bez nich żadna firma nie może istnieć. Warto nauczyć się ich pozyskiwać i utrzymywać.
Każdy z prowadzących biuro rachunkowe wie, jak istotna jest wiedza z zakresu rachunkowości, podatków oraz poszczególnych dziedzin prawa dla prawidłowej obsługi klientów biura. Nie wszyscy jednak doceniają pozostałe elementy wpływające na powodzenie działalności. Są nimi: dobra organizacja pracy, wyposażenie biura, a przede wszystkim umiejętność pozyskiwania klientów oraz dobór odpowiednich pracowników. Sposoby pozyskiwania i utrzymania klientów będą przedmiotem niniejszego opracowania. Pozostałe wymienione elementy będą przedmiotem opracowań, które zostaną opublikowane w przyszłości.
Pozyskiwanie klientów przy rozpoczynaniu działalności
Długoletni właściciele biur rachunkowych często przyznają, że najtrudniejsze w początkowej fazie działalności ich firmy było pozyskanie pierwszych 4-5 klientów. Dzieje się tak dlatego, że trudno jest zaistnieć na rynku firmie, która nie ma ugruntowanej marki. Uznanie na rynku jest szczególnie istotne w przypadku działalności biur rachunkowych, których istnienie jest oparte w dużym stopniu na zaufaniu klientów oraz - co się z tym wiąże - na dobrej opinii o biurze. Uzyskanie pozytywnej opinii klientów o działalności nowo powstałego biura jest oczywiście niemożliwe, bo nie miało ono jeszcze klientów. Jak zatem rozpocząć prowadzenie biura rachunkowego?
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right