Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2004-11-30

Czy w przypadku odesłania faktury przez odbiorcę można ją anulować

Faktura korygująca: W przypadku gdy sprzedawca wystawił fakturę VAT, ale nie dokonał dostawy towarów, ma możliwość anulowania faktury w miesiącu jej wystawienia, jeśli nabywca towarów zwrócił oryginał. Natomiast w przypadku gdy dostawa towarów została dokonana na rzecz nabywcy, sprzedawca powinien sporządzić fakturę korygującą i rozliczyć ją w miesiącu otrzymania przez odbiorcę.
Sprzedawca wystawił fakturę oraz fakturę korygującą w kwietniu bieżącego roku. Odbiorca odesłał zarówno fakturę, jak i fakturę korygującą we wrześniu, nie akceptując ich treści z powodu niezgodności z zamówieniem. Faktury nie zostały również zaewidencjonowane przez nabywcę. Sprzedawca ostatecznie rozliczył te faktury w kwietniu, wraz z dokonaniem sprzedaży. W jaki sposób należy postąpić, aby zarówno sprzedawca, jak i nabywca działali zgodnie z prawem? Czy jest możliwe anulowanie faktur w miesiącu ich wystawienia, czy też trzeba je anulować w miesiącu zwrotu przez kontrahenta, tj. we wrześniu?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00