comment
Porada
Data publikacji: 2004-09-07
Odliczanie podatku z „pustej faktury”
Pusta faktura: Praktycznie każdy podatnik prowadzący działalność gospodarczą spotkał się z określeniem „pusta faktura”. Jest to określenie potoczne od dawna funkcjonujące na gruncie podatku od towarów i usług. „Pusta faktura” jest dokumentem nakładającym na podatnika, który ją wystawił, obowiązek zapłaty wynikającego z niej podatku należnego, mimo faktycznego braku obowiązku zapłaty podatku.
Regulacje dotyczące „pustej faktury” ustawodawca zawarł w art. 108 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Przepis ten nawiązuje swoją treścią do art. 33 ustawy o VAT z 8 stycznia 1993 r., który wprowadzał podobne obowiązki dla podatników jak obecnie obowiązujące uregulowania w tym zakresie.
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie