Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2002-11-30

Rachunkowość pełna czy uproszczona?

Przystępując do prowadzenia działalności gospodarczej na niewielką skalę właściciel firmy staje przed dylematem, w jakiej formie prowadzić ewidencję księgową: jako podatkową księgę przychodów i rozchodów czy księgi rachunkowe. To samo pytanie pojawia się przy zmianie wielkości prowadzonego przedsiębiorstwa. Przepisy pozostawiają niektórym podmiotom swobodę wyboru w zakresie sposobu prowadzenia ewidencji. Należy jednak pamiętać, że ewidencja, oprócz spełniania wymogów formalnych, musi również być dostosowana do potrzeb firmy oraz jej właścicieli.

godnie z art. 24a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych podatkową księgę przychodów i rozchodów prowadzą osoby fizyczne, spółki cywilne osób fizycznych, spółki jawne osób fizycznych oraz spółki partnerskie wykonujące działalność gospodarczą, jeżeli ich przychody za poprzedni rok obrotowy wyniosły mniej niż równowartość w walucie polskiej 800 000 euro, według kursu średniego NBP obowiązującego 30 września roku poprzedzającego rok podatkowy. Obowiązek prowadzenia tej księgi dotyczy również osób wskazanych w art. 24a ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00