Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-07-03

Koszty reprezentacji i reklamy w rachunkowości

Przedmiotem niniejszego opracowania jest sposób ewidencji kosztów poniesionych w związku z reklamą oraz reprezentacją firmy. Tekst przybliża także problematykę wydatków na reprezentację i reklamę w kontekście regulacji podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku VAT.

oszty reprezentacji i reklamy są ponoszone przez większość podmiotów gospodarczych. W przepisach prawa nie istnieje jednoznaczna definicja, jakiego rodzaju wydatki stanowią koszt reprezentacji i reklamy. O ile z kosztami reprezentacji nie powinno być większych problemów, o tyle mogą pojawić się problemy interpretacyjne dotyczące reklamy. Istnieje dość płynna granica pomiędzy pojęciem informowania a reklamowania. Należy mieć na uwadze, że reklama pełni również funkcje informacyjne, a informacja nie zawsze jest reklamą. Na przykład czy składanie oferty innemu podmiotowi gospodarczemu może być uznane za reklamę? Wydaje się, że nie, ponieważ oferta zawiera tylko podstawowe informacje dotyczące sprzedawanego produktu, takie jak: parametry techniczne, cena, ilość w opakowaniu zbiorczym, stawka VAT. Z reklamą mamy do czynienia wtedy, gdy wartościujemy nasz towar lub porównujemy go z innymi towarami konkurencyjnych producentów, ewentualnie pokazujemy jakieś istotne cechy tego produktu lub towaru, których nie posiadają towary innych podmiotów.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00