Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2001-01-06

Ewidencja roszczeń spornych

Ewidencja roszczeń spornych

W każdym przedsiębiorstwie prowadzącym działalność gospodarczą dochodzi do zawarcia umów kupna

-sprzedaży. Jeżeli w wyniku realizacji tych transakcji następuje odroczenie terminu płatności, to w ewidencji podmiotu sprzedającego pojawiają się należności.

I

stnieje wiele kryteriów klasyfikacyjnych należności. Najczęściej dokonuje się ich podziału z punktu widzenia:

a) czasu,

b) rodzaju kontrahenta,

c) terminowości zapłaty,

d) stosunku dłużnika do ich uregulowania.

Ze względu na to ostatnie kryterium należności dzielimy na:

a) bezsporne,

b) roszczenia,

c) roszczenia sporne.

Należności bezsporne to zagwarantowane umową należne świadczenia na rzecz wierzyciela. Termin ich realizacji został ustalony wcześniej lub wynika z

obowiązujących przepisów. Są one akceptowane przez dłużnika. Natomiast roszczenie oznacza taką należność, w
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00