comment
Artykuł
Data publikacji: 2001-01-06
Ewidencja roszczeń spornych
Ewidencja roszczeń spornych
W każdym przedsiębiorstwie prowadzącym działalność gospodarczą dochodzi do zawarcia umów kupna
-sprzedaży. Jeżeli w wyniku realizacji tych transakcji następuje odroczenie terminu płatności, to w ewidencji podmiotu sprzedającego pojawiają się należności.I
stnieje wiele kryteriów klasyfikacyjnych należności. Najczęściej dokonuje się ich podziału z punktu widzenia:a) czasu,
b) rodzaju kontrahenta,
c) terminowości zapłaty,
d) stosunku dłużnika do ich uregulowania.
Ze względu na to ostatnie kryterium należności dzielimy na:
a) bezsporne,
b) roszczenia,
c) roszczenia sporne.
Należności bezsporne to zagwarantowane umową należne świadczenia na rzecz wierzyciela. Termin ich realizacji został ustalony wcześniej lub wynika z
obowiązujących przepisów. Są one akceptowane przez dłużnika. Natomiast roszczenie oznacza taką należność, wPozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie