Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2010-12-01

Święta w firmie

Święta zbliżają się wielkimi krokami. W sklepach słychać kolędy, wszędzie stoją choinki i przechadzają się Mikołaje. W głowie masz plany co do wigilijnego stołu, szukasz prezentów dla bliskich. Zanim to jednak nastąpi, twoja firma także będzie działać na "świątecznym polu". Dla asystentki odpowiedzialnej za organizację tego przedsięwzięcia to czas bardzo intensywnej pracy.

W ostatnich latach przygotowania do świąt w wielu firmach uległy znaczącej zmianie. Dziś do dobrego tonu należy wysłanie kartek świątecznych oraz prezentów najważniejszym partnerom, zorganizowanie spotkania świątecznego dla pracowników - często w innej formie niż tradycyjny "śledzik". Dziś działania wokół celebracji świąt należą do najefektywniejszych działań PR. Świadczą o dbałości pracodawcy o dobre samopoczucie pracowników, o ich integrację, a także są wyrazem troski o dobre stosunki z kontrahentami.

Co oznacza przygotowanie świąt w firmie, jak skoordynować działania w tym zakresie, nie zaniedbując codziennej pracy? Poniżej znajdziesz krótką listę spraw, o których w okresie przedświątecznym musisz pamiętać.

Kartki świąteczne

Świąteczne przygotowania w firmie zwykle zaczynamy od zamówienia kartek świątecznych. Jeśli mają być zaprojektowane, wydrukowane oraz dostarczone na czas, szczególnie w przypadku większych zamówień, warto zamawiać je już w połowie roku, co oczywiście nie znaczy, że nie uda się ich zamówić później. Zamówienia powinniśmy dokonać w taki sposób, aby kartki były gotowe do wysłania najpóźniej na początku grudnia.

Kartki mogą być kolorowe, na sztywniejszym lub bardziej miękkim papierze, z logo naszej firmy, gotowymi życzeniami. Istnieje kilka żelaznych zasad, których należy przestrzegać w ich wyborze. Kartki biznesowe nie mogą zawierać elementów religijnych. Wykluczony jest opłatek, stajenka, anioły - choć niewątpliwie te elementy wpisane są w naszą kulturę - jednak mogą być źle przyjęte przez kontrahenta. Bezpieczniejsze są kartki zimowe, choinki, prezenty, czy nawet Mikołaj. W tym przypadku nie ma znaczenia, czy znamy preferencje kontrahenta. Kartek z elementami religijnymi wysyłać nie wypada. Ta sama zasada dotyczy życzeń, jakie są w nich zawarte. Oczywiście, w naszej kulturze dopuszczalne jest bezpośrednie określenie "Spokojnych Świąt Bożego Narodzenia", ale bezpieczniej jest napisać "Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku". Jeśli prezes lub inna osoba wysyłająca kartkę będzie chciała ją spersonalizować, może to zrobić za pomocą odręcznego dopisku. To dodatkowo nadaje miły, osobisty akcent dość bezosobowym - niezależnie od tekstu - firmowym kartkom. Jednocześnie warto pamiętać, że nawet jeśli jako składający życzenia na kartce podpisana jest firma, w dobrym tonie jest, aby osoba wysyłająca kartkę złożyła na niej osobisty podpis. Nie jest natomiast przyjęte (z wyjątkiem wysyłek masowych), skanowanie i wstawianie w formie graficznej podpisu osoby zarządzającej firmą.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00