Data publikacji: 01.04.2007
Obrona przed niechcianym spamem
Pracownik dużej polskiej firmy może dostać dziennie nawet 600 emaili spamowych. Potrafią one zatkać skrzynkę pocztową, utrudnić, a nawet uniemożliwić pracę. Dla osób rozsyłających takie listy jest to intratny biznes, więc ilość spamowych e-maili na pewno będzie rosła. Jak się przed nimi bronić?
Spam (od angielskiego określenia - puszkowana mielonka) jest definiowany jako „niezamówiona korespondencja marketingowa lub reklamowa rozsyłana drogą elektroniczną” i zwany korespondencją śmieciową. Określenie to nie jest prawdziwe - spam jest bowiem zbiorem technik marketingu i reklamy przy użyciu e-maili. Służy on do reklamowania produktów i usług, które ze względu na jakość (tanie oferty), łamanie praw własności intelektualnej lub autorskich (podróbki) nie mogłyby być reklamowane drogą oficjalną.