Dokumentacja kadrowa cz. III - zwolnienie z pracy
Jak poprawnie wystawić świadectwo pracy, jeżeli pracownicy nie otrzymali wynagrodzenia za kilka miesięcy
PYTANIE
Rozpoczęliśmy działalność w styczniu 2013 r., jednak pod koniec ubiegłego roku nasza firma utraciła płynność finansową. W związku z tym zdecydowaliśmy się zwolnić wszystkich pracowników z końcem kwietnia br. Od lutego 2014 r. nie wypłacamy wynagrodzeń ze względu na brak środków finansowych. Obecnie przygotowujemy świadectwa pracy (wszyscy pracownicy są zatrudnieni do końca kwietnia). W jaki sposób powinniśmy wypełnić poszczególne punkty świadectw pracy wystawianych pracownikom, którzy przebywali na zwolnieniach lekarskich w lutym, marcu czy w kwietniu oraz mają prawo do wynagrodzenia chorobowego za okresy niezdolności do pracy, ale go nie otrzymali? Czy okresy, za które uzyskali prawo do tego świadczenia chorobowego, należy traktować jako okresy nieskładkowe? Jeden z naszych pracowników w listopadzie 2013 r. korzystał z urlopu ojcowskiego - jak traktować okres pobierania zasiłku macierzyńskiego wypłacanego za okres urlopu ojcowskiego? Czy jest to okres nieskładkowy, o którym informację należy umieścić w świadectwie pracy?