Artykuł
Umowy o świadczenie usług turystycznych
Każdego roku - zwłaszcza w okresie wakacyjnym - do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napływa dużo skarg na organizatorów turystyki. Dzieje się tak, ponieważ organizatorzy turystyki należą do grona przedsiębiorców, którzy najczęściej korzystają z umów masowych. Ich celem jest szybkie zawarcie wielu typowych transakcji. I nie stanowiłoby to problemu, gdyby nie to, że wzorce wykorzystywane w tego typu umowach zawierają liczne nieprawidłowości lub co gorsza niedozwolone klauzule umowne, co z kolei naraża organizatorów turystyki na liczne problemy.
Umowa o świadczenie usług turystycznych
Umowa o świadczenie usług turystycznych polegających na organizowaniu imprez turystycznych wymaga formy pisemnej.
Umowa powinna określać:
● organizatora turystyki i numer jego wpisu do rejestru, o którym mowa w art. 4 ust. 1, oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP), a także imię i nazwisko oraz pełnioną funkcję osoby, która w jego imieniu umowę podpisała;
● miejsce pobytu lub trasę wycieczki;
● czas trwania imprezy turystycznej;
● program imprezy turystycznej obejmujący rodzaj, jakość i terminy oferowanych usług, w tym:
- rodzaj, charakter i kategorię środka transportu oraz datę, godzinę, miejsce wyjazdu i planowanego powrotu,
- położenie, rodzaj i kategorię obiektu hotelarskiego zgodnie z przepisami kraju pobytu lub opis wyposażenia obiektów niezaliczanych do rodzajów i kategorii,
- ilość i rodzaj posiłków,
- program zwiedzania i inne usługi wliczone w cenę imprezy turystycznej;
● cenę imprezy turystycznej, wraz z wyszczególnieniem wszelkich koniecznych należności, podatków i opłat, jeżeli nie są one zawarte w cenie, oraz wyraźne sformułowanie okoliczności, które mogą spowodować podwyższenie ceny;
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right