Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-06-30

Już 18 lutego 2014 r. przeczytasz o podatkach

Jak wykazać w księgach zakup kasy fiskalnej i rozliczenie ulgi

Jeżeli nabyta kasa fiskalna jest kompletna i zdatna do użytku w dniu przyjęcia do używania, a przewidywany okres jej używania jest dłuższy niż rok, to spełnione są przesłanki uznania jej za środek trwały. Wówczas wydatek na nabycie kasy podlega zaliczeniu do kosztów przez odpisy amortyzacyjne. Zgodnie jednak z przepisami o podatku dochodowym w przypadku niskocennych składników majątku (do 3500 zł) można zaniechać amortyzacji i odpisać je jednorazowo w koszty w miesiącu oddania ich do używania. Zasady klasyfikacji kupionego urządzenia będą również wpływać na sposób ewidencji księgowej nabytej ulgi z tytułu zakupu kasy. Środki otrzymane z tytułu refundacji zakupu środków trwałych w jednostkach, w których stosownie do innych ustaw nie zwiększają one kapitałów (funduszy własnych), należy zaliczyć w księgach rachunkowych do rozliczeń międzyokresowych przychodów, a następnie ich wartość, równolegle do odpisów amortyzacyjnych lub umorzeniowych od tych środków trwałych, zwiększa pozostałe przychody operacyjne (art. 41 ust. 1 pkt 2 ustawy o rachunkowości). Działanie takie wynika z zasady współmierności przychodów i kosztów. W efekcie równolegle do odpisów amortyzacyjnych będziemy mieć do czynienia z comiesięcznym odpisem do pozostałych przychodów operacyjnych odpowiedniej kwoty ulgi (zgodnie z udziałem procentowym ulgi w wartości początkowej kasy).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00