Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-07-02

Już 29 października 2013 r. przeczytasz o prawie pracy

Dłuższy okres rozliczeniowy

Nowe przepisy nie wskazują wprost na obowiązek powiadamiania pracowników o wydłużeniu okresu rozliczeniowego. Ponadto, zdaniem większości ekspertów prawa pracy, wprowadzenie wydłużonego okresu rozliczeniowego nie powoduje konieczności zmiany regulaminu pracy w zakresie okresów rozliczeniowych. Porozumienie zawierane w tej sprawie jest bowiem odrębnym od regulaminu pracy lub obwieszczenia aktem wewnątrzzakładowym. Nie ma jednak przeszkód, aby postanowienia takiego porozumienia wprowadzić do regulaminu pracy czy obwieszczenia. W sytuacji gdy postanowienia dotyczące okresów rozliczeniowych zostaną zamieszczone w regulaminie pracy (w trybie przewidzianym do zmiany regulaminu), o zmianie regulaminu pracy trzeba poinformować pracowników. Podobnie będzie przy obwieszczeniu (tę formę stosuje się, jeżeli pracodawca nie jest objęty układem zbiorowym i nie musi ustalać regulaminu pracy). W takich przypadkach przedłużony okres rozliczeniowy wchodzi w życie po upływie 2 tygodni od dnia podania go do wiadomości pracowników, w sposób przyjęty u danego pracodawcy. Konieczne jest więc w takiej sytuacji poinformowanie pracowników o wydłużonym okresie rozliczeniowym przez wywieszenie porozumienia w sprawie zmian na tablicy ogłoszeń, zamieszczenie ich w intranecie, wyłożenie w dziale kadr czy rozesłanie wszystkim pracownikom na maile służbowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00