Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-06-29

Już 1 października 2013 r. przeczytasz o prawie pracy

Telepraca

Telepracownik jest pracownikiem w pełnym tego słowa znaczeniu i dlatego mają do niego zastosowanie wszystkie przepisy prawa pracy, w szczególności Kodeksu pracy, a także wszelkie unormowania odnoszące się do pracowników. W związku z powyższym, w zakresie kosztów pracy ponoszonych przez pracodawcę z tytułu np. ubezpieczeń społecznych czy też rozliczeń podatkowych telepraca nie różni się od zwykłej formy wykonywania pracy. Jeżeli więc pracodawca zatrudnia pracownika na zasadzie telepracy, to ma wobec niego takie same zobowiązania jak każdy inny pracodawca. Dotyczy to w szczególności obowiązku wypłaty wynagrodzenia za pracę oraz opłacenia wszystkich składek na ubezpieczenia społeczne i zaliczek na podatek dochodowy. Telepracownikowi przysługuje bowiem wynagrodzenie za pracę na zasadach określonych dla innych zatrudnionych. W taki sam sposób jest on rozliczany - odprowadzane są takie same składki ZUS i zaliczki podatkowe jak w przypadku innych zatrudnionych. Do telepracowników, mimo niewykonywania pracy "w zakładzie", odnoszą się wszystkie przepisy prawa pracy obowiązujące u danego pracodawcy - jeżeli jest on zobowiązany do ich wydania. W szczególności dotyczy to zasad organizacji pracy, zawartych w regulaminie pracy (zwłaszcza godzin rozpoczęcia i zakończenia czynności służbowych), oraz wynagrodzeń określonych w regulaminach wynagradzania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00