Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2011-11-29

Bhp w firmie

Prowadzenie firmy i zatrudnianie pracowników wiąże się nieodłącznie z obowiązkiem ochrony ich życia i zdrowia poprzez zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków świadczenia pracy. W praktyce stosowanie i przestrzeganie przepisów bhp w Polsce nie wygląda niestety najlepiej. Przedsiębiorcy często bowiem zapominają, że jakakolwiek praca, nawet najprostsza i mało skomplikowana, musi być prowadzona w odpowiednich, bezpiecznych warunkach, a ich zapewnienie spoczywa właśnie na nich. W dalszym ciągu także wiedza o obowiązujących przedsiębiorców wymogach z zakresu bhp nie jest wśród nich zbyt szeroko rozpowszechniona. Wbrew pozorom, nawet praca w biurze nie jest wolna od zagrożeń. Wystarczy tylko wspomnieć o kilkugodzinnym przebywaniu przed monitorem komputera. Tego typu urządzenia nie są obojętne dla zdrowia. Dlatego też w "Poradniku" podpowiadamy m.in., jak prawidłowo przygotować komputerowe stanowisko pracy. Szczególną uwagę poświęcamy także materii dotyczącej pomieszczeń, w których wykonywana jest praca, a także wymogom stawianym takim pomieszczeniom.

Stan prawny na 22 listopada 2011 r.

"Poradnik" z pewnością stanowić będzie cenny przewodnik po dość zawiłej i obszernej tematyce związanej z bezpieczeństwem i higieną pracy. Lektura "Poradnika" na pewno pomoże Państwu poznać i skutecznie egzekwować zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w firmie, w tym te, które dotyczą zasad postępowania w razie wypadku.

Wymagania dla pomieszczeń pracy

Pomieszczenia pracy powinny spełniać określone prawem wymogi. Aby praca mogła być wykonywana bezpiecznie, należy przede wszystkim zapewnić pracownikom odpowiednio wiele tzw. wolnej powierzchni stanowiska pracy. Jej wymiary powinny zapewnić pracownikom pełną swobodę ruchu, wystarczającą do wykonywania powierzonej pracy bezpiecznie i efektywnie.

Pracodawca jest odpowiedzialny za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie pracy. Szczególną uwagę powinien poświęcić pomieszczeniom, w których świadczona jest praca. Pomieszczenia pracy i ich wyposażenie muszą zapewniać pracownikom bezpieczne i higieniczne warunki pracy. W szczególności w pomieszczeniach pracy należy zapewnić oświetlenie naturalne i sztuczne, odpowiednią temperaturę, wymianę powietrza oraz zabezpieczenie przed wilgocią, niekorzystnymi warunkami cieplnymi i nasłonecznieniem, drganiami oraz innymi czynnikami szkodliwymi dla zdrowia i uciążliwościami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00