Artykuł
Weszły w życie
26 lipca 2011 r.
USUWANIE POJAZDÓW
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów pozostawionych bez tablic rejestracyjnych lub których stan wskazuje na to, że nie są używane
Rozporządzenie to stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego z art. 50a ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2005 r. nr 108, poz. 908 z późn. zm.). Przepis art. 50a tej ustawy przewiduje, że pojazd pozostawiony bez tablic rejestracyjnych lub pojazd, którego stan wskazuje na to, że nie jest używany, może zostać usunięty z drogi przez straż gminną lub Policję na koszt właściciela lub posiadacza. Pojazd usunięty w ten sposób, nieodebrany na wezwanie gminy przez uprawnioną osobę w terminie 6 miesięcy od dnia usunięcia, uznaje się za porzucony z zamiarem wyzbycia się. Pojazd ten przechodzi na własność gminy (chyba że nieodebranie pojazdu nastąpiło z przyczyn niezależnych od osoby zobowiązanej). Podobnie, jeśli w ciągu pół roku od dnia usunięcia pojazdu nie została ustalona osoba uprawniona do jego odbioru.