Artykuł
Już 8 marca przeczytasz o podatkach
Dokumentacja zasad polityki rachunkowości
Politykę (zasady) rachunkowości należy opracowywać na podstawie ustawy o rachunkowości. W sporządzeniu tego typu dokumentacji można się posiłkować opracowanymi wzorcami. Należy jednak pamiętać, aby dostosować go do charakterystyki własnej działalności. Przyjęte zasady (politykę) rachunkowości należy stosować w sposób ciągły, dokonując w kolejnych latach obrotowych jednakowego grupowania operacji gospodarczych, wyceny aktywów i pasywów, ustalania wyniku finansowego, tak, aby za kolejne lata informacje były porównywalne. Polityka rachunkowości nie jest tworzona na stałe, może podlegać aktualizacji wynikającej ze zmian prawnych zachodzących w danej jednostce. Zmiana polityki rachunkowości może też nastąpić w celu rzetelnego i jasnego przedstawiania sytuacji jednostki. Zmianę dotychczas stosowanych rozwiązań jednostka może wprowadzić dopiero od pierwszego dnia roku obrotowego, bez względu na datę podjęcia decyzji.