Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-06-26

Już 20 lipca przeczytasz o prawie handlowym

Jak ustrzec się nieuczciwych kontrahentów

Prowadząc działalność gospodarczą, przedsiębiorcy zmagają się z różnymi problemami typu: jak znaleźć rynek zbytu dla swoich produktów bądź usług, co zrobić, aby nie stracić klientów, jak pozyskać nowych, jak zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku. W praktyce okazuje się jednak, iż zagadnienia te nie zawsze są największym problemem podmiotów aktywnych gospodarczo. Często zdarza się bowiem, że po kampanii marketingowej, przedstawieniu atrakcyjnej oferty, zdobyciu klienta, czyli zaangażowaniu wielu środków oraz poświęceniu czasu, przedsiębiorca nie uzyskuje zapłaty za wykonaną usługę bądź sprzedany towar. Powody braku zapłaty mogą być różne: trafimy na nieuczciwego kontrahenta, który z premedytacją chce nas oszukać, nasz kontrahent z przyczyn od niego niezależnych utraci płynność finansową, okoliczności zewnętrzne spowodują, że podmiot, z którym zawarliśmy transakcję, uważa, że nie ma obowiązku uiszczenia zapłaty, np. jego zdaniem usługa została źle wykonana, towar nie dotarł do odbiorcy itp. Brak zapłaty powoduje dalekosiężne konsekwencje dla przedsiębiorcy - nie może on realizować swojej działalności ze względu na brak środków, popada w zadłużenie wobec swoich kontrahentów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00