Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2010-04-27

Czym się kierować przy klasyfikacji środków trwałych

PYTANIE

Na fasadzie budynku będącego siedzibą spółki został zamontowany szyld, na którym widnieje tylko nazwa firmy. Wartość szyldu przekracza 3500 zł. Czy należy go zaksięgować jako środek trwały i amortyzować, czy może potraktować jako reklamę i odpisać bezpośrednio w koszty?

ODPOWIEDŹ

Zamontowanie szyldu zawierającego jedynie nazwę firmy nie jest reklamą. Zakup należy więc rozpatrywać pod kątem tego, czy stanowi on środek trwały, czy też nie. Jeżeli szyld spełnia definicję środka trwałego, trzeba go za taki uznać i dokonywać odpowiednich odpisów amortyzacyjnych. Jeśli natomiast jego okres użytkowania będzie krótszy niż rok, wydatki z nim związane można ująć w koszty w momencie ich poniesienia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00