Artykuł
Lista płac 2008
Oddajemy do Państwa rąk listę płac 2008 r. - kontynuację naszego unikatowego cyklu. Z napływających do redakcji sygnałów wiemy o poważnych trudnościach pojawiających się przy prowadzeniu listy płac. Niejednokrotnie mają one charakter nie tylko rachunkowy, ale dotyczą też samych zasad naliczania rozmaitych składników wynagrodzenia i prawidłowego nimi dysponowania. Odpowiadając na te sygnały, stworzyliśmy praktyczny szczegółowy przewodnik po wynagrodzeniach. W kolejności podyktowanej systematyką listy płac zajmujemy się przychodami opodatkowanymi: wynagrodzeniem zasadniczym, nadgodzinami, wynagrodzeniem dodatkowym, chorobowym, wreszcie składkami na ubezpieczenia społeczne. Każdy z rozdziałów zawiera krótki teoretyczny opis omawianego zagadnienia oraz liczne przykłady, które ułatwią praktyczne zrozumienie sposobów wyliczenia poszczególnych elementów listy płac. W publikacji znajdziecie Państwo również wypełnioną przykładową listę oraz formularze stanowiące niezbędny załącznik do dokumentacji płacowej. Skupiliśmy przy tym szczególną uwagę na praktycznych aspektach prezentowanej problematyki, z naciskiem na techniczne i szczegółowe wyliczenia. W ten sposób powstało swoiste użytkowe kompendium, do którego możecie Państwo sięgać przy rozwiązywaniu pojawiających się problemów.
Stan prawny na 15 kwietnia 2008 r.
BARBARA WRÓBEL-TRZECIAK -adwokat
MAŁGORZATA CHMIELEWSKA -specjalista ds. kadr i płac
DOROTA BARSKA-BARANOWSKA -specjalista ds. kadr i płac
OPRACOWANIE MERYTORYCZNE: ALEKSANDRA GRABOWSKA,
KRZYSZTOF GRODZICKI
WYŚLIJ PYTANIE
pgp@infor.pl
Błędy w szczegółowych wyliczeniach mogą bowiem przedsiębiorcę drogo kosztować, a ich korekta może okazać się trudna lub wręcz niemożliwa. Możliwe komplikacje na wypadek sprawy w sądzie są oczywiste. Nie chodzi tu zresztą tylko o sprawy pracownicze - możliwa jest również odpowiedzialność za niezapłacone składki czy odpowiedzialność karno-skarbowa.
Lektura „Poradnika” z pewnością pomoże Państwu w rozwiązywaniu spraw pojawiających się w codziennej pracy i ułatwi prawidłowe prowadzenie dokumentacji w firmie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right