Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-07-03

Już 8 kwietnia przeczytasz o prawie ubezpieczeń

Zasady wypełniania dokumentów ubezpieczeniowych

Płatnicy składek mają obowiązek sporządzania i przekazywania do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych szeregu dokumentów ubezpieczeniowych. Wśród dokumentów tych wyróżnia się formularze zgłoszeniowe i rozliczeniowe. Pierwszy rodzaj dokumentów dotyczy zarówno zgłoszenia płatnika składek, jak i osoby ubezpieczonej, a także zmian w tym zgłoszeniu oraz wyrejestrowania z ubezpieczeń. Drugi rodzaj natomiast stanowią przekazywane co miesiąc deklaracje rozliczeniowe oraz imienne raporty miesięczne zawierające m.in. informacje o należnych składkach oraz wypłaconych osobie ubezpieczonej świadczeniach. Celem opracowania jest pomoc w prawidłowym przygotowaniu tych dokumentów. Z tego względu w „Poradniku” zamieszczamy wzory formularzy zgłoszeniowych i rozliczeniowych oraz szczegółowe informacje dotyczące sposobu ich wypełniania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00