Data publikacji: 28.11.2006
Komputer i internet w firmie
Internet w Polsce od kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie. Dla wielu, w tym licznych przedsiębiorców, stał się podstawowym narzędziem pracy. Trudno sobie wyobrazić sprawne i dynamiczne przedsiębiorstwo, które nie wykorzystywałoby dobrodziejstw bankowości elektronicznej, poczty e-mail czy e-handlu. Można śmiało powiedzieć, że nieobecność firmy w Internecie, choćby w formie skromnej witryny internetowej, jest postrzegana bardzo negatywnie. Nasza firma może być przez to oceniana jako mało nowoczesna, nierozwojowa i trudno dostępna dla klientów.
Stan prawny na 21 listopada 2006 r.
Piotr Polański, Daniel Kupryjańczyk
pgp@infor.pl
WYŚLIJ PYTANIE
„Poradnik”, który trzymacie Państwo przed sobą, pokazuje, jak można wykorzystywać dynamicznie wdzierający się do naszych firm i domów Internet, jakie płyną z tego korzyści i co możemy za jego pomocą osiągnąć.
W opracowaniu przedstawiliśmy również wiele interesujących aspektów, ciągle rozwijającego się i dynamizującego handlu internetowego, a także prowadzenia sklepów internetowych. Omówiliśmy zagadnienia związane z posiadaniem i wykorzystywaniem w firmie oprogramowania komputerowego, kontroli jego legalności, piractwa komputerowego, ochrony baz danych. W końcowej części „Poradnika” przypomnieliśmy zasady funkcjonowania obowiązującej w Polsce od pewnego czasu ulgi internetowej, która będzie obecna również w 2007 r. Udzieliliśmy też Państwu odpowiedzi na niektóre z pytań kierowanych do naszej redakcji.
Firmowa strona www
Czy Internet pomaga przedsiębiorcom? Czy warto mieć stronę internetową swojej firmy? Na pewno tak. To doskonały i jednocześnie bardzo tani sposób informowania o prowadzonej działalności gospodarczej, o swojej ofercie oraz produktach i usługach. Własna domena jest „witryną” i wizytówką naszej firmy dostępną o każdej porze niemal dla każdego. I to jest jej największy atut.
Internet to nic innego jak sieć, czyli połączone ze sobą w rozmaity sposób komputery, których użytkownicy mogą wzajemnie wymieniać zgromadzone w nich informacje. Internet nie został stworzony jedynie dla celów towarzyskich, jak, niestety, wielu się jeszcze wydaje, ale przede wszystkim z chęci udostępniania informacji szerszemu gronu odbiorców. Dotyczy to również informacji o nas. Dziś Internet stanowi nie tylko źródło wiedzy, ale podstawowe narzędzie komunikacji zarówno dla osób prywatnych, jak i dla segmentów gospodarki czy, wchodzącej w jej skład, bankowości.