comment
Artykuł
Data publikacji: 2004-07-20
Jak skutecznie chronić markę i tajemnice firmy
W dobie gospodarki rynkowej przedsiębiorcy coraz większą uwagę zwracają na potęgowanie zysków. Coraz częściej sięgają także po środki, które z punktu widzenia prawa naruszają interesy innych firm. Nieuczciwa reklama, wprowadzające w błąd oznaczenia produktów, naśladownictwo, pozyskiwanie poufnych informacji - takie działania są, niestety, na porządku dziennym. Praktycznie każdy z nas, obojętnie czy jest konsumentem czy producentem, spotkał się z podrobionymi jeansami firmy „A” czy też napojem firmy „B” w butelce oznaczonej znakiem łudząco podobnym do logo firmy „C”. Takie przykłady można by mnożyć w nieskończoność, rynek jest bowiem zalewany produktami niewiadomego pochodzenia.
Grzegorz Woźnicki
Stan prawny na 12 lipca 2004 r.
Przystąpienie Polski do UE i konieczność bezpośredniego stosowania prawa wspólnotowego na pewno spowodują w niedługiej przyszłości, że tego typu działania będą surowo i skutecznie ścigane przez prawo. Już teraz warto pomyśleć, jak chronić swoje interesy przed konkurencją. Jak spowodować, żeby nasza marka była znana konsumentom i odróżniana od innych? Co zrobić, żeby żadna inna firma nie podszywała się pod nas? Jak chronić znaki towarowe i tajemnice handlowe? To są pytania, na które trzeba sobie odpowiedzieć, by skutecznie działać.
„Poradnik”, który macie Państwo przed sobą, stanowi kompendium wiedzy o ochronie interesów firmy. Zawiera wiele prawnych i praktycznych wskazówek, które pomogą wygrać batalię rynkową i ochronić się przed zakusami konkurencji. Doradzamy także co zrobić, gdy nasze tajemnice niestety zostały ujawnione. Pojawiające się problemy są rozwiązywane przy wykorzystaniu licznych, wziętych z życia, przykładów i porad ekspertów.
Czym jest nieuczciwa konkurencja?
Prawo nakłada na każdego przedsiębiorcę obowiązek prowadzenia działalności gospodarczej na zasadach uczciwej konkurencji i poszanowania dobrych obyczajów oraz słusznych interesów konsumentów. Jednak istnieje, choćby teoretyczna, możliwość pojawienia się na rynku towarów, których nazwa, sposób opakowania czy prezentowania w reklamie będzie na tyle porównywalne z innym produktem, że może to wprowadzić konsumenta w błąd. Stąd konieczność uregulowania w stosowny sposób kwestii mających służyć zapobieganiu takim sytuacjom.
Pozostało 98% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right