comment
Porada
Data publikacji: 2004-04-13
Likwidacja spółki jawnej
Jakie dokumenty należy złożyć do Krajowego Rejestru Sądowego w celu wykreślenia z rejestru przedsiębiorców spółki jawnej po przeprowadzeniu likwidacji? - Roman T.
Wniosek o wykreślenie spółki jawnej z rejestru należy złożyć na formularzu KRS-X2. Jeśli wykreślenie następuje w wyniku zakończenia likwidacji, należy wypełnić rubrykę C.1 w części II formularza. Dane w polach 31 i 32 należy przepisać z zaświadczenia o wpisie do rejestru okoliczności otwarcia likwidacji spółki. Natomiast w polu 33 należy wpisać informację o dacie podjęcia przez wspólników uchwały o zatwierdzeniu sprawozdania likwidatorów z przeprowadzenia likwidacji oraz o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego sporządzonego na dzień zakończenia likwidacji. W polu tym należy również podać dane osoby upoważnionej do przechowywania ksiąg i dokumentów spółki. Wniosek o wykreślenie spółki w wyniku zakończenia likwidacji powinien zostać podpisany przez wszystkich likwidatorów. Artykuł 22 ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym narzuca na likwidatorów obowiązek złożenia tego wniosku w ciągu 7 dni od daty zakończenia likwidacji spółki.
Pozostało 71% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie