comment
Porada
Data publikacji: 2004-03-09
Podróż służbowa pracownika
W ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych z dniem 31 stycznia 2003 r. w art. 21 ust. 1 pkt 16 po wyrazach „podróży służbowej” dodano wyraz „pracownika”. Czy oznacza to, że prowadzący działalność gospodarczą nie może sobie wliczyć w koszty diet z tytułu własnych, uzasadnionych dla działalności gospodarczej, podróży i noclegów? Objaśnienia do podatkowej księgi przychodów i rozchodów nadal zawierają w kol. 14 zapis: „w tym również diet właściciela”. - Lucyna O. z Kętrzyna
Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 16 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej u.p.d.o.f.), wolne od podatku dochodowego są diety i inne należności za czas podróży służbowej pracownika - do określonej wysokości. Limity te zostały określone w rozporządzeniu w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju oraz rozporządzeniu w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju.
Pozostało 81% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka