comment
Artykuł
Data publikacji: 2002-11-05
Wybierz najlepszy sposób zatrudnienia pracownika
Podróże służbowe i związane z nimi pojęcie delegacji jest nierozerwalnie skorelowane z umową o pracę. Wyraźny związek wykazują już same definicje wymienionych pojęć. W pewnych sytuacjach przepisy mają (czy też mogą mieć) zastosowanie do osób zatrudnionych na umowę o dzieło czy prowadzących własną działalność gospodarczą. Podkreślenia wymaga jednak fakt, że ostatnia nowelizacja kodeksu pracy dotknęła również tej materii. Zgodnie z art. 77 k.p., omówione poniżej rozporządzenia określające wysokość diet, zwrot kosztów przejazdów i noclegów (jak i limity na noclegi w poszczególnych krajach) dotyczą pracowników zatrudnionych w państwowych lub samorządowych jednostkach sfery budżetowej. Pracownicy zatrudnieni u innych pracodawców objęci są postanowieniami wymienianych rozporządzeń, jeśli nie postanowiono inaczej w układzie zbiorowym, którym są objęci, regulaminie wynagradzania albo bezpośrednio w umowie o pracę (przy czym wysokość należnych pracownikowi świadczeń ustalonych w wymienionych dokumentach nie może być niższa niż ustalona w rozporządzeniach). Zapis taki sprawia, że w większości przypadków pracodawcy zapewne ograniczą się do stosowania rozporządzeń.
Pozostało 87% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu