comment
Artykuł
Data publikacji: 2002-09-03
Rejestracja podatkowa po nowelizacji
Dokumentacja związana z nadaniem NIP oraz aktualizowaniem danych zawartych w zgłoszeniach identyfikacyjnych jest gromadzona i przechowywana w urzędach skarbowych. Dokumentacja ta nie podlega przekazaniu do archiwów państwowych. Trafia ona natomiast do Krajowej Ewidencji Podatników, która prowadzona jest przez Ministra Finansów (urzędy skarbowe obowiązane są niezwłocznie przekazywać do Krajowej Ewidencji Podatników dane zawarte w dokumentacji związanej z nadaniem NIP). Prowadzona przez Ministra ewidencja służy z jednej strony gromadzeniu i weryfikacji danych wynikających ze zgłoszeń identyfikacyjnych i aktualizacyjnych podatników, z drugiej zaś - porównaniu danych wynikających ze zgłoszeń identyfikacyjnych i aktualizacyjnych podatników z innymi rejestrami urzędowymi (np. rejestru PESEL czy rejestru REGON) w celu ustalenia podatników, którzy naruszyli przepisy ustawy o NIP (np. nie dokonali zgłoszenia identyfikacyjnego, mimo że ustawa o NIP nałożyła na nich taki obowiązek).
Pozostało 81% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right