comment
Artykuł
Data publikacji: 2018-06-29
Organizacja rozliczeń gotówkowych w firmie
Rozliczenia pieniężne polegają na przemieszczaniu zasobów pieniężnych w postaci strumieni pieniężnych. Mogą one odbywać się drogą gotówkową lub bezgotówkową:
• rozliczenia gotówkowe to fizyczne przemieszczanie banknotów i bilonu,
• rozliczenia bezgotówkowe to zapisy na kontach bankowych.
Rozliczenia gotówkowe odbywają się w zasadzie w dwóch podstawowych formach:
• bankowy dowód wpłaty,
• czek gotówkowy.
Operacje gotówkowe za pośrednictwem banku
Operacje gotówkowe polegają na wpłatach i wypłatach gotówkowych. Wpłaty gotówkowe mogą mieć formę:
• wpłat gotówki do kas dziennych na podstawie bankowego dowodu wpłaty,
• wpłat gotówki do „kas wieczorowych” otwieranych po godzinach pracy banku,
• wpłat gotówki do skarbca nocnego (trezora),
• wpłat poprzez tzw. inkaso samochodowe - inkasenci odbierają odpowiednio przygotowany utarg ze sklepów, restauracji, instytucji, które mają z bankiem odpowiednią umowę.
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right