comment
Artykuł
Data publikacji: 2018-07-03
Kasy rejestrujące po zmianach
Moment rozpoczęcia ewidencjonowania obrotu ze sprzedaży towarów i usług za pomocą kas rejestrujących następuje w terminach wynikających z rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących, jednak podatnicy pamiętać muszą o obowiązku zainstalowania odpowiedniej liczby kas rejestrujących. Otóż liczba kas rejestrujących, którą podatnik zobowiązany jest zgłosić urzędowi skarbowemu, uzależniona jest od rozmiaru prowadzonej przez niego działalności. Dlatego też podatnik, który w ramach działalności handlowej prowadzi 4 odrębne stoiska sprzedaży, zobowiązany jest do zainstalowania 4 kas rejestrujących.
Na mocy § 9 omawianego rozporządzenia podatnicy zobowiązani są rozpocząć ewidencjonowanie przy zastosowaniu co najmniej 1/5 (w zaokrągleniu w górę do liczb całkowitych) liczby kas, która została zgłoszona przez podatnika w urzędzie skarbowym, we wszystkich miejscach sprzedaży i świadczenia usług, na dzień rozpoczęcia ewidencjonowania. Jednocześnie od pierwszego dnia każdego następnego miesiąca podatnicy zobowiązani są wprowadzać do ewidencjonowania kolejne kasy, w liczbie nie mniejszej niż liczba kas zainstalowanych w pierwszym miesiącu ewidencjonowania.
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także