Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2018-07-03

Kasy rejestrujące po zmianach

Moment rozpoczęcia ewidencjonowania obrotu ze sprzedaży towarów i usług za pomocą kas rejestrujących następuje w terminach wynikających z rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących, jednak podatnicy pamiętać muszą o obowiązku zainstalowania odpowiedniej liczby kas rejestrujących. Otóż liczba kas rejestrujących, którą podatnik zobowiązany jest zgłosić urzędowi skarbowemu, uzależniona jest od rozmiaru prowadzonej przez niego działalności. Dlatego też podatnik, który w ramach działalności handlowej prowadzi 4 odrębne stoiska sprzedaży, zobowiązany jest do zainstalowania 4 kas rejestrujących.
Na mocy § 9 omawianego rozporządzenia podatnicy zobowiązani są rozpocząć ewidencjonowanie przy zastosowaniu co najmniej 1/5 (w zaokrągleniu w górę do liczb całkowitych) liczby kas, która została zgłoszona przez podatnika w urzędzie skarbowym, we wszystkich miejscach sprzedaży i świadczenia usług, na dzień rozpoczęcia ewidencjonowania. Jednocześnie od pierwszego dnia każdego następnego miesiąca podatnicy zobowiązani są wprowadzać do ewidencjonowania kolejne kasy, w liczbie nie mniejszej niż liczba kas zainstalowanych w pierwszym miesiącu ewidencjonowania.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00