Artykuł
Pomoc publiczna w zapłacie podatków nadal możliwa
Obowiązki przedsiębiorców ubiegających się o pomoc publiczną
Przedsiębiorca ubiegający się o udzielenie pomocy publicznej ma obowiązek, zgodnie z art. 37 ust. 1 ustawy o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców, przedłożenia organowi udzielającemu pomocy informacji dotyczącej pomocy udzielonej mu w okresie trzech kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o udzielenie pomocy.
Sposób przedstawienia informacji
Pomoc publiczna jest określana jako korzyść finansowa, jaką uzyskał przedsiębiorca w wyniku pozytywnej decyzji. Nie każda jednak pozytywna decyzja w sprawie udzielenia ulgi w zapłacie podatków będzie wiązała się z uzyskaną korzyścią. Dotyczy to pozytywnych decyzji o odroczeniu terminu płatności podatku lub o rozłożeniu na raty zobowiązania podatkowego.
Przedsiębiorca składający wniosek o udzielenie pomocy powinien wraz z tym wnioskiem złożyć informację o wysokości uzyskanej pomocy. W przeciwnym razie organ podatkowy, do którego skierowano wniosek, ma obowiązek na podstawie art. 169 § 1 Ordynacji podatkowej wezwać wnioskodawcę do usunięcia braków w ciągu 7 dni pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.