Artykuł
Zasady i dla pracodawcy, i dla pracownika
Obowiązek ustalenia warunków wynagradzania za pracę w regulaminie wynagradzania dotyczy pracodawców zatrudniających co najmniej 50 pracowników, nieobjętych zakładowym układem zbiorowym pracy ani ponadzakładowym układem zbiorowym pracy ustalającym warunki wynagradzania za pracę oraz przyznawania innych świadczeń związanych z pracą. Co warto wiedzieć, przygotowując taki regulamin?
Pracodawca zatrudniający mniej niż 50 pracowników (nieobjętych zakładowym układem zbiorowym pracy ani ponadzakładowym układem zbiorowym pracy) może fakultatywnie ustalić w regulaminie wynagradzania warunki wynagradzania za pracę. Inaczej jest w przypadku pracodawcy zatrudniającego co najmniej 20 i mniej niż 50 pracowników, u którego funkcjonuje zakładowa organizacja związkowa. Musi on ustalić warunki wynagradzania za pracę w regulaminie wynagradzania, jeżeli związkowcy wystąpią z wnioskiem o jego ustalenie.
Regulamin wynagradzania zakładowym źródłem prawa pracy
Regulamin wynagradzania kształtuje prawa i obowiązki stron stosunku pracy u pracodawcy, u którego obowiązuje. Regulamin określa bowiem obowiązki pracodawcy związane z wypłatą przysługującego pracownikom wynagrodzenia za pracę oraz innych dodatkowych świadczeń związanych ze stosunkiem pracy. Pracownikom natomiast postanowienia regulaminu wynagradzania dają możliwość skutecznego domagania się przysługujących na tej podstawie świadczeń.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right