comment
Artykuł
Data publikacji: 2018-07-01
Delegowanie pracownika za granicę (7)
Po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej coraz częściej zadawane są pytania: czy nasz rodak oddelegowany przez polskiego pracodawcę do pracy za granicą będzie również podlegał opodatkowaniu w kraju, w którym ta praca jest wykonywana? Jeśli tak, to od jakiej części dochodów? Szukając na nie odpowiedzi, warto odwołać się do postanowień zawartych w umowach o unikaniu podwójnego opodatkowania podpisanych przez Polskę z ponad 70 krajami.
Ewelina Bąk
Autorka jest konsultantem w zespole podatku dochodowego od osób fizycznych działu doradztwa podatkowego PricewaterhouseCoopers.
Kontakt: ewelina.bak@pl.pwc.com
Katarzyna Serwińska
Autorka jest dyrektorem w zespole podatku dochodowego od osób fizycznych działu doradztwa podatkowego PricewaterhouseCoopers.
Kontakt: katarzyna.serwinska@pl.pwc.com
W dwóch ostatnich artykułach tego cyklu omówiliśmy zasady ustalania rezydencji podatkowej danej osoby w Polsce, jak również konsekwencje podatkowe, jakie wiążą się z posiadaniem statusu polskiego rezydenta oraz - odpowiednio - nierezydenta podatkowego. Które z regulacji prawnych należy uwzględnić przy rozstrzyganiu kwestii dotyczących opodatkowania dochodów uzyskiwanych przez Polaka za pracę wykonywaną za granicą?
Umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania
Nasze poniższe uwagi odnoszą się jedynie do osób mających nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce, tj. polskich rezydentów podatkowych. W przypadku pracowników oddelegowanych, podlegających w Polsce ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu i wykonującym pracę tylko za granicą, postanowienia zawartych przez Rzeczpospolitą umów o unikaniu podwójnego opodatkowania (zwanych dalej upo) w zakresie wynagrodzeń pracowniczych nie będą miały zastosowania.
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right