Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2005-12-25

Gdy pracownik (nie) jest w stanie...

Pracodawca, który podejrzewa, że pracownik stawił się do pracy w stanie nietrzeźwym, nie powinien dopuścić go do pracy. Następnie może wobec takiej osoby zastosować środki dyscyplinujące, a gdy jest to uzasadnione okolicznościami zwolnić z pracy.

Dorota Bielecka
Autorka jest radcą prawnym.
Kontakt: gp@infor.pl
Kierownik zakładu pracy lub osoba przez niego upoważniona mają obowiązek niedopuszczenia do pracy pracownika, jeżeli zachodzi uzasadnione podejrzenie, że stawił się on do pracy w stanie po użyciu alkoholu albo spożywał alkohol w czasie pracy (art. 17 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, t.j. Dz.U. z 2002 r. nr 147, poz. 1231 z późn. zm.). Pracodawca musi poinformować pracownika, dlaczego podjął taką decyzję. Na żądanie pracownika, który z tych przyczyn nie został dopuszczony do pracy, kierownik zakładu pracy lub osoba przez niego upoważniona są obowiązani zapewnić przeprowadzenie badania stanu trzeźwości pracownika.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00