comment
Porada
Data publikacji: 2018-06-29
Jakie przywileje przysługują zatrudnionej osobie niepełnosprawnej?
W sierpniu br. jedna z zatrudnianych przeze mnie pracownic została zakwalifikowana do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności. Po otrzymaniu dokumentu potwierdzającego swoją niepełnosprawność pracownica przekazała go mnie i domaga się dodatkowego urlopu i skróconego czasu pracy. Czy rzeczywiście pracownica o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności jest uprzywilejowana w tym zakresie? Jeśli tak, to czy jej wynagrodzenie powinno ulec proporcjonalnemu zmniejszeniu w stosunku do skróconego czasu pracy? Czy powinienem przygotować dla niej specjalne stanowisko pracy?
Problem
Odpowiedź eksperta
Osobom niepełnosprawnym przysługują pewne przywileje, o czym stanowią przepisy ustawy z 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. nr 123, poz. 776 z późn. zm.). Wspomniane przywileje dotyczą zarówno dodatkowego urlopu wypoczynkowego, jak i skróconego czasu pracy oraz pewnych gwarancji obejmujących poziom wynagrodzenia.
Pozostało 85% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka