Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2018-06-29

Jakie przywileje przysługują zatrudnionej osobie niepełnosprawnej?

W sierpniu br. jedna z zatrudnianych przeze mnie pracownic została zakwalifikowana do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności. Po otrzymaniu dokumentu potwierdzającego swoją niepełnosprawność pracownica przekazała go mnie i domaga się dodatkowego urlopu i skróconego czasu pracy. Czy rzeczywiście pracownica o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności jest uprzywilejowana w tym zakresie? Jeśli tak, to czy jej wynagrodzenie powinno ulec proporcjonalnemu zmniejszeniu w stosunku do skróconego czasu pracy? Czy powinienem przygotować dla niej specjalne stanowisko pracy?

Problem
Odpowiedź eksperta
Osobom niepełnosprawnym przysługują pewne przywileje, o czym stanowią przepisy ustawy z 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. nr 123, poz. 776 z późn. zm.). Wspomniane przywileje dotyczą zarówno dodatkowego urlopu wypoczynkowego, jak i skróconego czasu pracy oraz pewnych gwarancji obejmujących poziom wynagrodzenia.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00