comment
Porada
Data publikacji: 2018-06-29
Zakup środka trwałego w okresie braku sprzedaży
Od kilku miesięcy firma nie dokonała żadnej sprzedaży, robi natomiast zakupy, między innymi kupiła w tym czasie środek trwały. W jaki sposób należy rozliczyć podatek naliczony od zakupów w oparciu o art. 19 ust. 4 ustawy o VAT? Czy należy co miesiąc składać deklaracje VAT-7 z wykazanym w dziale D-2 narastająco podatkiem naliczonym, czy też nie należy składać deklaracji w tym czasie, a podatek naliczony wynikający z zapisów księgowych wykazać dopiero w dziale D-2 w miesiącu, w którym nastąpi obowiązek podatkowy? Czy w miesiącu, w którym nastąpi sprzedaż towarów, firmie będzie przysługiwał zwrot podatku od środka trwałego zakupionego w okresie braku sprzedaży?
Pozostało 81% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także