Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2003-11-22

Postępowanie w sprawie przyznania renty socjalnej

Postępowanie w sprawie przyznania renty socjalnej wszczyna się - zgodnie z art. 11 ustawy z 27 czerwca 2003 r. o rencie socjalnej - na wniosek osoby ubiegającej się o taką rentę lub jej przedstawiciela ustawowego albo na wniosek innej osoby lub kierownika ośrodka pomocy społecznej, działających za zgodą osoby ubiegającej się o rentę socjalną lub jej przedstawiciela ustawowego. Zgoda musi być wyrażona na piśmie.

1 października 2003 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 26 września 2003 r. w sprawie przyznawania renty socjalnej (Dz.U. Nr 170, poz. 1656), określające m.in. wzór wniosku o przyznanie renty socjalnej oraz wykaz dokumentów niezbędnych do dołączenia do wniosku.
WNIOSEK O RENTĘ SOCJALNĄ
Wniosek o rentę socjalną składa się z czterech zasadniczych części, które muszą być wypełnione przez osoby ubiegające się o rentę socjalną, oraz V - dodatkowej - części, którą wypełniają osoby tymczasowo aresztowane lub odbywające karę pozbawienia wolności.
Część I zawiera informacje o danych identyfikacyjnych osoby ubiegającej się o rentę socjalną, a mianowicie:
- nazwisko, nazwisko rodowe (według świadectwa urodzenia),
- imiona własne,
- imiona rodziców,
- datę i miejsce urodzenia,
- płeć,
- obywatelstwo,
- numer ewidencyjny PESEL i numer identyfikacji podatkowej (NIP) oraz
- serię i numer dowodu osobistego.
W części II zawarte są dane adresowe, a więc dokładny adres zameldowania osoby na pobyt stały. W przypadku gdy adres pobytu jest inny niż adres zameldowania na pobyt stały, należy wpisać miejsce zamieszkania lub inny adres miejsca pobytu (pkt 2 część II).
W sytuacji gdy wnioskodawca życzy sobie otrzymywać korespondencję na adres inny niż zameldowania czy też zamieszkania lub pobytu - wpisuje dodatkowo w pkt 3 części II adres do korespondencji.
Część III wniosku w pkt 1 zawiera dyspozycję dotyczącą przekazywania renty socjalnej. Wnioskodawca wskazuje zatem, czy organ rentowy ma przekazywać rentę socjalną:
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00