comment
Porada
Data publikacji: 2003-11-15
Ewidencja dostaw niefakturowanych
Nasza spółka otrzymała dosyć dużą dostawę towarów od kontrahenta, jednak do dnia dzisiejszego nie dotarła do nas faktura dotycząca tego zakupu. Jak należy ująć w księgach otrzymanie tych towarów?
Na mocy przepisów ustawy z 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym dokumentem, który stwierdza dokonanie zakupu towarów, jest faktura VAT. Ponadto wewnętrznym dokumentem własnym stwierdzającym zakup towarów jest np. dowód przyjęcia towarów „Pz”.
Gdy po zakupie otrzymujemy towary bez faktury potwierdzającej ich nabycie, możemy mówić o tzw. dostawach niefakturowanych. W praktyce dostawy niefakturowane powstają więc podczas rozliczenia zakupu towarów, polegającego na konfrontacji danych wynikających z faktur dostawców z danymi zawartymi w dokumentach potwierdzających przyjęcie zakupionych składników, oraz ustalenia różnic.
Pozostało 84% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right