Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-08-23

Reklamacja wartościowa - zapisy w księgach

Jak prawidłowo należy dokonywać księgowań reklamacji wartościowych?
Reklamacja wartościowa ma zastosowanie, gdy nabywca stwierdza błąd w cenie, stawce podatku lub błąd arytmetyczny na fakturze VAT. Dotyczy to w zasadzie towarów i usług nabywanych na podstawie umowy kupna-sprzedaży od kontrahentów krajowych.
Ujęcie w księgach rachunkowych operacji, które wynikają z reklamacji zgłoszonych do dostawców z tytułu zakupionych towarów, wymaga uwzględnienia § 42 rozporządzenia Ministra Finansów z 22 marca 2002 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 27, poz. 268 ze zm.). Zgodnie z tymi przepisami podwyższenie ceny po wystawieniu faktury VAT oraz pomyłki w cenie towarów, stawce lub kwocie podatku od towarów i usług wymagają udokumentowania fakturą korygującą. Oznacza to, że korekta z tego tytułu - w wyniku reklamacji zgłoszonej przez nabywcę - w księgach rachunkowych obydwu kontrahentów powinna być dokonywana wyłącznie na podstawie faktury korygującej wystawionej przez dostawcę.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00