comment
Porada
Data publikacji: 2003-02-15
Umorzenie wierzytelności spółce przez właściciela gruntu
W 2001 r. spółka z o.o. wydzierżawiła teren, na którym zamierzała rozpocząć budowę obiektu służącego działalności gospodarczej zwolnionej z VAT.
Poniesiono nakłady na czynsz dzierżawny, prace projektowe, mapy geodezyjne, przyłączenie energii elektrycznej, wykonanie studni. Wszystkie wydatki z faktur w kwocie brutto zaksięgowano na koncie „środki trwałe w budowie”. Żaden wydatek związany z tą inwestycją nie był zaliczony do kosztów podatkowych. Nie był też odliczany VAT naliczony.
W czerwcu 2002 r. zarząd spółki podjął decyzję o zaniechaniu inwestycji ze względu na brak niezbędnych zezwoleń. Rozwiązano umowę dzierżawy i przekazano teren właścicielowi wraz z wykonaną studnią i przyłączem energetycznym. Spółka zalegała z zapłatą czynszu dzierżawnego za 6 miesięcy. W październiku 2002 r. właściciel terenu umorzył ten dług.
Jak będzie wyglądać księgowanie następujących operacji:
1) umorzenie wierzytelności przez właściciela gruntu,
2) wyksięgowanie z konta „Środki trwałe w budowie” wartości zaniechanej inwestycji?
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie