comment
Porada
Data publikacji: 2002-10-26
Ewidencjonowanie reklamacji towaru wydanego z magazynu
Spółka jawna prowadzi ewidencję stanu magazynu po cenach zakupu przychód i rozchód. Zakupiono towar, np. 10 sztuk po cenie 122 zł za 1 sztukę - wartość netto wyniosła 100 zł, i w takiej cenie przyjęto do magazynu. W miesiącu następnym sprzedano cztery sztuki, wartość netto sprzedanego towaru wynosiła 100 zł za sztukę. W tym okresie zakupiono następny towar tego samego asortymentu, ale już po cenie 108 zł netto za sztukę, i w takiej wartości przyjęto ten towar do magazynu. Po dwóch miesiącach klient zgłosił jedną sztukę do reklamacji. Towar został zwrócony do producenta, który reklamację uznał. W ślad za reklamacją wysłał nam korektę towaru, ale po cenie drugiej dostawy, czyli 108 zł netto. Klient otrzymał nowy towar w zamian za reklamowany, ale już po cenie drugiej dostawy. Jak powinno się rozliczyć taki przypadek w stanach magazynowych i jak powinna być zaksięgowana taka reklamacja?
Pozostało 80% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie