Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2002-03-09

Wytworzenie materiałów reklamowych na targi

Jesteśmy nowo powstałym wydawnictwem. Po raz pierwszy będziemy brać udział w targach, na których zamierzamy zaprezentować własną ofertę wydawniczą. Podjęliśmy decyzję o wytworzeniu materiałów reklamowych (ulotek, plakatów, katalogów) udostępnianych nieodpłatnie, których produkcję w całości wykona nasza firma. Chcielibyśmy upewnić się, czy jest to reklama limitowana czy nie limitowana w świetle podatku dochodowego od osób prawnych (działalność prowadzimy w formie spółki z o.o.) Interesuje nas także, czy jesteśmy zobowiązani do naliczenia VAT z tytułu przekazania wytworzonych materiałów na cele reklamowe. W jaki sposób ująć w księgach rachunkowych opisane zdarzenie gospodarcze?
Zagadnienia związane z reklamą budzą wątpliwości interpretacyjne, ponieważ ani ustawa o podatku od towarów i usług, ani ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych nie zawiera wyjaśnienia pojęcia reklamy. Brak jednoznacznej definicji w znacznym stopniu przyczynia się do nieprawidłowej klasyfikacji kosztów związanych z reklamą i w konsekwencji wpływa na wysokość podstawy opodatkowania w podatku dochodowym oraz na opodatkowanie VAT.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00