comment
Porada
Data publikacji: 2002-03-09
Wytworzenie materiałów reklamowych na targi
Jesteśmy nowo powstałym wydawnictwem. Po raz pierwszy będziemy brać udział w targach, na których zamierzamy zaprezentować własną ofertę wydawniczą. Podjęliśmy decyzję o wytworzeniu materiałów reklamowych (ulotek, plakatów, katalogów) udostępnianych nieodpłatnie, których produkcję w całości wykona nasza firma. Chcielibyśmy upewnić się, czy jest to reklama limitowana czy nie limitowana w świetle podatku dochodowego od osób prawnych (działalność prowadzimy w formie spółki z o.o.) Interesuje nas także, czy jesteśmy zobowiązani do naliczenia VAT z tytułu przekazania wytworzonych materiałów na cele reklamowe. W jaki sposób ująć w księgach rachunkowych opisane zdarzenie gospodarcze?
Zagadnienia związane z reklamą budzą wątpliwości interpretacyjne, ponieważ ani ustawa o podatku od towarów i usług, ani ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych nie zawiera wyjaśnienia pojęcia reklamy. Brak jednoznacznej definicji w znacznym stopniu przyczynia się do nieprawidłowej klasyfikacji kosztów związanych z reklamą i w konsekwencji wpływa na wysokość podstawy opodatkowania w podatku dochodowym oraz na opodatkowanie VAT.
Pozostało 87% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie