comment
Porada
Data publikacji: 2001-12-15
Otrzymanie zapłaty za usługę wykonywaną w następnych okresach sprawozdawczych
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wydzierżawia od kilku lat niektóre ze swoich pomieszczeń innej firmie handlowej i wystawia faktury VAT miesięcznie „z dołu” z terminem płatności czternastu dni. Zarząd spółki zdecydował ostatnio, że w grudniu naliczy czynsz dzierżawny i wystawi fakturę kontrahentowi za sześć miesięcy „z góry”, czyli od grudnia 2001 r. do maja 2002 r. W związku z przełomem roku powstaje pytanie, czy cała wartość netto wynikająca z takiej faktury powinna być zaksięgowana w przychodach zespołu 7 i jedynie rachunkowo należy ją powiększyć, natomiast podatkowo tylko w części dotyczącej grudnia 2001 r., czy też część należności odnosząca się do 2002 r. powinna być ujęta na koncie przychodów przyszłych okresów (zespół 8) i figurować w bilansie za 2001 r.
Pozostało 77% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie