comment
Porada
Data publikacji: 2018-06-29
Zmiana miejsca używania kasy fiskalnej
Czy istnieje obowiązek powiadomienia urzędu skarbowego o zmianie miejsca używania kasy fiskalnej do ewidencjonowania obrotu?
Jakie są następstwa zmiany miejsca używania kasy do ewidencjonowania?
Przypomnijmy, iż zgodnie z § 11 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z 22 grudnia 2000 r. w sprawie kas rejestrujących (Dz.U. Nr 121, poz. 1295) podatnik zamierzający skorzystać z prawa do ulgi z tytułu zakupu kas rejestrujących Także § 5 ust. 1 pkt 10 rozporządzenia Ministra Finansów z 23 grudnia 1999 r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników (Dz.U. Nr 109, poz. 1249 ze zm.) nakłada na podatników obowiązek zgłoszenia kasy do właściwego urzędu skarbowego w celu nadania jej numeru ewidencyjnego. Konsekwencją zgłoszenia jest uwzględnienie kasy w prowadzonej przez urząd skarbowy ewidencji. Wymienione przepisy dotyczą sytuacji przed rozpoczęciem ewidencjonowania. Natomiast próżno szukać przepisów, które regulowałyby tę kwestię po jego rozpoczęciu. Szczególnie brak jest odpowiednika art. 9 ust. 9 ustawy z 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 11, poz. 50 ze zm.), który w przypadku zmiany danych zawartych w zgłoszeniu - w tym miejsca użytkowania kasy rejestrującej - nakazywałby zgłoszenie zmiany do urzędu skarbowego w określonym terminie.
Pozostało 64% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także